Sharp LC-40LE600E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp LC-40LE600E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Wapdewasbeer 25-09-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE600E

Heb deze televisie vanaf begin dit jaar in gebruik en ben over het algemeen tevreden.

De pluspunten:
Het beeld heeft veel contrast, is erg kleurrijk en erg helder.
De prijs-prestatie verhouding is erg gunstig ten opzichte van andere led tv's.
Het milieuvriendelijke produktieproces en het extreem lage stroomverbruik zijn helemaal van deze tijd.
Overdag verbruikt hij gemiddeld 70watt, en 's avonds zakt dit tot gemiddeld 50 watt. De meeste andere tv's van dit formaat gebruiken zomaar 2 tot 3 keer zoveel.

De minpunten:
Het geluid is niet echt super. De kleine speakertjes geven redelijk geluid zolang het volume maar laag is. Het lijkt wel of ze continu overbelast zijn.
Tijdens donkere scenes mis je de grijstinten en je ziet geen details. Alle donkere kleuren zijn gewoon pikzwart!
Dit kan je niet fatsoenlijk compenseren door het beeld meer helderheid of backlight te geven.
Ik stoor me hier vooral aan tijdens de wat donkere momenten in een film. Anders had ik een 10 voor het beeld gegeven.
Als laatste minpunt is de vervelende pieptoon die op deze website al is vermeld bij de review van het kleinere 32 inch model LC-32LE600E. Van deze plotseling opkomende pieptoon heb ik maanden last gehad omdat ik verkeerd zocht naar problemen in de bekabeling, randapparaten of mijn nieuwe Upc mediabox.

Gelukkig heeft de op kieskeurig.nl vermelde oplossing(reset naar fabrieksinstellingen) geholpen, en ben ik van de piep af. Jammer dat deze oplossing niet op de website van Sharp te vinden is.

Johan16 12-02-2010
Geschreven voor: Sharp LC-40LE600E

Sinds een week heb ik de Sharp LC 40LE600E in huis, en ik ben heel erg tevreden. De keuze viel op deze Sharp vanwege de kwaliteit (Sharp is goed), duurzaamheid (LED's worden nauwelijks warm en gaan heel lang mee). En natuurlijk het lage verbruik, er is geen TV op de markt die zo weinig stroom nodig heeft. Dat komt doordat de LED's in de 'achterbak' zijn geplaatst, die hoeven veel minder hard te werken dan LED's in de rand van een TV. Betekent wel dat hij niet zo dun als als een LED-TV met LED's in de randjes, maar wie ziet dat verschil nog als ie eenmaal aan de wand hangt.

De kleuren zijn mooi helder, het zwart is echt zwart (LED's!), het instellen is gebruikersvriendelijk. Het geluid is acceptabel (2x 10 watt stereo, onderaan de beeldbuis).

Het verbruik is niet meer dan van een kleine beeldbuisTV (71 watt).

Kortom: het perfecte TV voor deze tijd: duurzame techniek, uitstekende kwaliteit, heel zuinig met energie.

Ik begrijp niet dat deze nog zo weinig in de belangstelling staat, hij verdient een toppositie.